Rombe liška, rombe v leše, čo narombe, to poněše,
narombe še malučičko, poněše še lahučičko.
Pri koščele biely dom, dunaj dom,
je tam pekne děvča v ňom, dunaj dom,
[: hop, těbe, dunajiček, hop, těbe, dunaj dom. :]
Keby mi ho chceli dať, dunaj dom,
veděl by ho šanovať, dunaj dom,
/:hop, těbe… :/
Na polici kohaněc, pod policu pět vajec,
mucha v hryncu gajduje, bača šebe tancuje.
Tančí dvojice smíšené v postavení čelem proti sobě, držení „v objetí“ (jako u čardáše). Je to druh „goralské“ polky – srov. Kulané z Hrčavy. Tančí se na více písní příbuzného rázu, které si CH mohou před tancem předzpěvovat.
Při tanci jsou mírně pokrčena kolena, pánev je podsunuta. V předtaktí CH odrazem z levé, D z pravé nohy nízký výskok.
1. takt – a: CH i D doskok shora současně do podřepu mírně roznožmo na obě chodidla.
b: CH i D otočení dvěma kroky, CH vykročí v lichých taktech pravou, D levou nohou, v sudých opačně, asi o 90° doprava. Oba kroky jsou provedeny se sníženým těžištěm, druhým krokem se oba odrazí do nízkého výskoku jako na začátku tance. Pohyb je úsečný.
Takto se tančí až do konce nápěvu, mezi tím si mohou CH zazpívat druhou sloku nebo jinou píseň. Totéž je možno tančit i v opačném sledu a rytmu.
Tančí členové souboru Grunik z Ostravice Vít Konopáč (1972) a Veronika Švébišová (1978), Lukáš Konopáč (1978) a Leona Horová (1979), Daniel Ryšávka (1977) a Miroslava Tumová (1978), hraje hudecká čtverka Cimbálové muziky Technik z Ostravy jako v B. 5.