A. 28 HULÁŇ Z ANNÍNA


Sekera, moteka, pantok, válek,
posť mě, děvče, na kombálek,
sekera, moteka, pantok, válek, posť mě, děvče, tam,
než-le bech tě tam postila, rači bech tě opostila,
nésile spokojen, můj senečko, nechodívé k nám.

Tančí dvojice smíšené po kruhu v postavení čelem proti sobě. držení ke kolovému tanci zavřené. CH uchopí D oběma rukama v pase, D mu položí obě ruce na ramena.
V tomto postavení a držení tančí dvojice po celou píseň obkročákem poskočným odráženým tvrdě celou plochou chodidla od země v první době taktu. Ve druhé době taktu pak s otočením při poskoku nízko nad zemí (druhá noha u obou poohnuta zánožmo) dopadne opět celou plochou chodidla na nohu výkročnou. CH vykračuje na začátku tance levou, D pravou nohou. Tančí se buď vpřed po kruhu nebo naopak – pozpátku.
Tempo se postupně zrychluje, tanec je stále divočejší a prudší. Obratné dvojice se mohou otáčet i celým kruhem (o 360°).

Tančí, hrají a zpívají členové souboru Kosíř z Kostelce na Hané Karel Bureš (1967) a Helena Burešová (1973), Petr Čmelák (1963) a Naděžda Menšíková (1954), Vojtěch Menšík (1969) a Jitka Vykopalová (1961), Vladimír Synek st. (1956) a Ilona Synková (1959), Jiří Weiss (1962) a Jarmila Weissová (1960), muzika jako v A.8, zpívají Jaroslav Ošťádal (1954), Vladimír Stančík (1965), Petr Vytásek (1965), Markéta Hodanová (1971), Martina Kaštylová (1970), Vladěna Pluháčková (1971) a Božena Režná (1959).