E. 8 POHANČOK A MAĎAR

Tančící vytvoří dvě řady čelem proti sobě, v jedné D, ve druhé CH. Řady jsou od sebe vzdáleny asi 6 kroků. Začíná tančit první pár z kraje.
1. – 4. takt: První CH a první D se zatočí osmi nízkými poskoč­nými kroky, vykročí pravá noha, v držení za pravé ruce v mírném odpažení jednou kolem. Prvním krokem se k sobě blíží a v dalších taktech se zatáčejí na místě v prostoru asi uprostřed mezi stanovištěm první D a prvního CH.
5. – 8. takt: Stále se držíce za pravé ruce, D po levici CH, oba čelem vpřed. CH volnou levici za zády, D podél těla, postupují rovněž osmi poskočnými kroky, vykračuje pravá, středem uličky k protějšímu konci. Na konci uličky CH převede D na druhou stranu.
9. – 12. takt: Nyní obchází rovněž osmi kroky poskočnými D zadem kolem řady CH a CH zadem kolem řady D vpřed do čela obou řad.
13. – 16. takt: Dvojice se znovu uchopí, nyní za vnitřní ruce (D po pravici CH) a dalšími osmi poskočnými krůčky postupují na konec uličky, kde se D zařadí na konec řady CH a CH se zařadí na konec řady D.
Pohyby těchto 16 taktů opakují pak postupně jednotlivé dvojice až do konce vystřídání všech. Nyní jsou D na místě, kde stáli prve CH a CH na místě, kde stály prve D. Po tomto tanci následuje jako závěr opět maďar tančený jednotlivými dvojicemi v závěsu střídavě za pravé a levé lokty dupavými přeměnnými kroky, jako u kozoka (E. 6). Vykračuje pravá noha, dupavé přeměnné kroky se provádějí po celých chodidlech s mírně sníženým těžištěm.

Tančí členové souboru Olšina z Orlové Martin Komár (1975) a Kateřina Valová (1975), Luboš Mihálik (1956) a Růžena Havlišová (1954), Josef Valový (1951) a Dagmar Valová (1956), Jaromír Vrlík (1956) a Věra Vrlíková (1957), hraje Trnka z Havířova jako v E. 1.