E. 6 KOZOK A MAĎAR

Rejdoka bych taňcovała, rejdoka mi grejće,
střevičky śem roztrgała, na druhe mi dejće.

Tančí se ve dvou řadách: v jedné CH, ve druhé D čelem proti sobě. vzdálených asi 6 kroků od sebe. CH založí obě ruce vzadu na kříže. D paže spuštěny volně podél těla.
1. – 4. takt: CH postupují čtyřmi dupavými přeměnnými kroky (vykročí pravá) vpřed k řadě D. Ve 4. taktu se CH zastaví posledním krokem před D. D se otáčejí jednou kolem za pravým ramenem otočením na pravé noze, levá přisouvá.
5. – 8. takt: D stojí na místě, CH se vracejí čtyřmi stejnými kroky pozpátku na svá místa, vykročí opět pravá noha.
9. – 12. takt: D postupují čtyřmi lehkými přeměnnými kroky bez znatelných důrazů, vykračuje pravá noha vpřed k řadě CH. CH stojí na místě a ve 12. taktu se CH otočí na pravé noze o 360° doprava, levá přisouvá.
13. – 16. takt: D se vracejí pozpátku na svá místa, vykračuje opět pravá noha.
17. – 20. takt: CH postupují znovu čtyřmi dupavými kroky, ve 20. taktu se D opět před CH otočí na pravé noze o 360° doprava, levá přisouvá.
21. – 24. takt: CH se vracejí zpět na svá místa.
Základní postavení CH i D je sice volné – bez držení, ale vždy, kdykoliv se řady pohybují vpřed a vzad, se uchopí za ruce v mírném odpažení.
V závěru tance, který se mohl několikrát po sobě opakovat, se tančí maďar, tentokrát v zátočkách střídavě za pravé a levé lokty, volná ruka CH založena vzadu na kříži, volná ruka D podél těla.

Maďar
1. – 4. takt: Protější CH a D se zavěsí za pravé lokty a tančí čtyřmi dupavými přeměnnými kroky (nohy došlapují na celá chodid­la, těžiště mírně sníženo). Při prvním kroku se zavěšují a při čtvrtém kroku se pouštějí.
5. – 8. takt: Závěs za levé lokty a zátočka čtyřmi maďarovými kroky doleva. Vykračuje opět pravá noha. Tyto zátočky se střídají až do konce tance.

Tančí členové souboru Olšina z Orlové Vilém Antošík (1953) a Karla Macurová (1961), Martin Komár (1975) a Věra Vrlíková (1957), Jiří Marek (1959) a Milena Jäckelová (1961), Jaromír Vrlík (1956) a Barbora Mohylová (1974), hraje Trnka z Havířova jako v E. 1.