B. 21 ŠÁTEČKOVÁ Z HORNÍHO ŠTĚPÁNOVA

Tančí trojice CH a dvě D. CH stojí levým bokem do středu, D čelem proti němu pravým bokem do středu. Vnitřní ruce D jsou založeny v bok, vnějšíma rukama se drží za šátek, jehož opačné konce drží CH.
1. – 8. takt: CH postupuje přeměnnými kroky vpřed (v lichých taktech vykračuje levou nohou vpřed). D ustupují před ním přeměnnými kroky s natáčením zevnitř (vykročí vnější noha) a dovnitř (vykročí vnitřní noha). CH šátky v rukou usměrňuje natáčivý pohyb DD. V lichých taktech paže se šátky rozpaží, DD se současně natáčejí od něho i od sebe. V sudých taktech mávne CH šátky k sobě a DD se přeměnným krokem vnitřníma nohama natáčejí k sobě.
9. – 16. takt =1. – 8. takt. ale CH nyní couvá (v lichých vykra­čuje levou nohu vzad). DD jako prve (vykročí vnější nohou vpřed s natočením zevnitř).
17. – 20. takt: CH s pravou D zvednou paže spojené šátkem a vytvoří bránu, levá D vbíhá běhovými krůčky do brány, obíhá okolo CH až na své místo celkem osmi krůčky. CH se podtáčí osmi krůčky za ní. Pravá D přešlapuje osmi krůčky na místě.
21. – 24. takt = 17. – 20. takt, nyní však podbíhá pravá D brankou, kterou tvoří CH a levá D. On se nyní podtáčí osmi krůčky za pravou D. Levá D přešlapuje na místě. Podbíhání obou D se opakuje až do konce tance.

Tančí a hrají členové souboru Drahan z Blanska Roman Matal (1974), Martina Kyzlinková (1979) a Klára Smílková (1976), Petr Sedlák (1978), Hana Chlupová (1982) a Lada Křivanová (1978), muzika ve složení Markéta Štrajtová (1976) prim, Jarmila Nezvalová (1975) a Blanka Šenkýřová (1971) housle-terc, Pavel Dočekal (1967) housle-kontr a Martin Koupý (1969) kontrabas.