C.11 JEŠTĚ MĚ NEMÁŠ SMĚSEK Z FRYŠAVY A SNĚŽNÉHO

Ještě mě nemáš, hopaj, šupaj,
už na mě dudláš, hopaj, šup.
/: Až mě budeš mít, hopaj, šupaj,
tak mě budeš bít, hopaj, šup. :/

Když jsem šel z hodů, hopaj, šupaj,
pozdvih jsem nohu, hopaj, šup.
Viděl jsem vejra, hopaj, šupaj,
dali mně sejra, hopaj, šup.

Jindřišku, broučku, hopaj, šupaj,
poď na klouzačku, hopaj, šup.
Klouzačka klouže, hopaj, šupaj,
z bláta do louže, hopaj, šup.

Tančí dvojice smíšené, čelem proti sobě, CH zády do středu v držení ke kolovému tanci zavřeném. V tanci se střídá v trojdobém taktu valčík, ve dvoudobém obkročák poskočný, v každém taktu jeden krok. Takto až do konce tance.
Obkročák poskočný začíná na a) v každém taktu ráznějším krokem ( C H levou D pravou nohou) s odrazem od země a na b) se zpětným dopadem na nohu výkročnou (druhá noha pokrčena přínožmo). Po dopadu na nohu výkročnou ještě celé tělo mírně zapéruje. V lichých taktech vykračuje CH levou a D pravou nohou, v sudých taktech opačnou nohou.
Podle tohoto vzorce se tančila řada mateníků (na Žďársku, Novoměstsku, Jimramovsku) – směsků. Často na tentýž nápěv se zpívaly různé texty, podle nichž pak byly jednotlivé tance nazývány, jako např. Honzíčku, broučku, pojď na klouzačku, hopaj šupaj (Když sem šel z hodů nebo Jeníčku, broučku … ).

Tančí a hrají členové souboru Studánka ze Žďáru nad Sázavou Jiří Faldík /1976/ a E v a Ceralová /1963/, Stanislav Jozífek /1971/ a Jana Rosecká /1964/, Zdeněk Koukola /1975/ a Hana Vašková /1975/, Marek Niederle /1973/ a Lenka Grubauerová /1976/, Petr Štěpán /1971/ a Jana Smetanová /1961/, Michal Topinka /1973/ a Saša Macháčková /1976/, muzika ve složení Gabriela Málková /1977/ prim, Simona Krbková /1964/ housle-kontr, Marek Mrkos /1976/ klarinet a Josef Hora /1932/ kontrabas.