F. 6 JAKÉ JE VORÁNÍ A LEPŠÍ JE TATÍČKU Z LIPOVKY

Allegretto

Jaké je vorání bez pluchu, bez koní,
jaké je vorání bez koleček,
takové vorání jako milování,
jako milování bez hubiček.
Lepší je, tatíčku, na vraném koníčku,
lepší je, tatíčku, vojákem být,
než-li se voženit, škaredou ženu mít,
lepší je, tatíčku, vojákem být.

Pořád mi dávají, co se mi nelíbí,
pořád mi dávají, co já nechci,
dávají mně vdovce, ten má jen půl srdce,
půl ho dal nebožce, půl by dal mně.
Lepší je tatíčku…

Dvoudílný párový tanec 3/4 a 6/8 taktu.
Díl 1. Sousedská v pomalejším 3/4 taktu v držení páru za vnitřní ruce.
T. 1.: Malý výdup na 1. noze vpřed se dvěma nátřesy, koleno pr. nohy volně komíhá, skrčeno vpřed s nepatrným přednožením.
2. : Třemi malými krůčky v nepatrném vybočení vpravo – přešlap pr. , 1. přísun, pr. = jeden valčíkový krátký krok.
3.  – 8. = 1. – 2., na poslední dobu 4. taktu Ch vtočí D obloukem nad její hlavou do párového držení v užším kruhu.
9. – 16.: Případné opakování 1. – 8. t.

Díl 2. Zrychleně do uchopení zkřížených rukou páru za zády.
T. 1. – 8. Dynamický výdup levýma nohama vpřed s přednožením pokrčené pravé nohy v koleně, nadkolenní část takřka ve vodorovné poloze. V posledním taktu rychlé přetočení na druhý směr. ruce se při obratu nepouštějí.
9. – 16. = 1. – 8.

Hudební zpracování:
Taneční rekonstrukce:
Popis: H. Laudová

Tančí a hrají členové Souboru Josefa Vycpálka z Prahy Pavel Battěk (1958) a Ludmila Battěková (1963), David Drha (1976) a Pavlína Čermáková (1963), Ondřej Pfeffer (1956) a Jitka Schillerová (1976), Jiří Válek (1969) a Blanka Vrátilová (1963), muzika jako v F. 1, ale bez L. Houdkové, zpívají Václav Brodský (1966), Kamil Čelikovský (1975), Leona Háčiková (1968), Ladislava Houdková (1969), Dita Krčíková (1974) a Jana Vladyková (1970).